Anadolu Boş mu Dolu mu?

marka

Anadolu dezavantaj ifade ederken avantaja geçmeye başladı. Global köy kitaplarda yazıyordu ama gerçek yaşamda öyle değildi maalesef. Anadolu’da hiç değildi. Köy hala köydü, global hala globaldi. Yakınlaşması hatta iç içe geçmesi için sadece zamanda yeterli değildi.

Zaman sadece meyveleri olgunlaştırıyordu.

Anadolu’nun cengaver firmaları Anadolu’nun gerçekten dolu olduğunu söylemeliydiler. Geçen yıllarda bunu yurt dışı fuarlarında söylemeye başladılar. Sonra kendi şehirlerindeki fuarlarda söylemeyi sürdürdüler. Konya mesela bunu yaptı. Fuar iletişimi neredeyse bütünleşik iletişim. Orada firma her şeyi yapınca bütünleşik pazarlama iletişimi yapılıvermiş oluveriliyor.

 

Belki hala o aşamada olduğumuz için öyle dedim. Bu aşamadan da çıkıp ilerilere taşınmak isteyenler yok mu? Tabi ki de var. Ama bu hemencecik olmayacak, olmuyor.

Anadolu evet dolu ama nicelikle dolu nitelikle dolu değil. Nitelikle dolu olduğunu söyleyebilecek ya da haykırabilecek zamanı da hızlandırmak lazım. Bunu yapabilmek için hem Anadolu tarafı hem İstanbul tarafı yaklaşmalı. Globalin köy olduğunu söylüyorsak İstanbul ne acaba?

Ağdalı iletişim yerine daha ayakları yere basan iletişimle, hesap verebilir iş planlarıyla Anadolu, dolu olduğunu Türkiye’ye haykırabilecek ama bunun için Anadolu Empatisi yapmak lazım. Kim yapacak? Kim?

REKLAMA NAZAR DEĞSE DE KURTULSAK!

Anadolu reklamı ayaküstü verir. Ya da ayakta bile muhatap olmaz. Kapıdan gönderir. Öyle uzun uzun toplantılarda karar vermez. 3 saniyede reklam yani!

Apartmanlara girilmeyecek listesine reklamcı da alınmışsa, firmalardaki bu durum çok da yadırganmamalı aslında.

Reklam büyümek isteyen firmaların işidir. Herkesin reklam yapmasını istemek zaten yanlış. Küçüklerin çoğaldığı yerde reklamcı olmak da, reklamcı yetiştirmek de çok zor.

Ama reklamla ilgili el freni niteliğindeki cümleleri yok etmek için doğru reklam ve marka örneklerini çoğaltmamız lazım. Anadolu’da bazı illerimize marka çıkarmaları konusunda pozitif ayrımcılık yapmak lazım herhalde. Konya bu pozitif ayrımcılığı çok iyi değerlendirebilecek bir şehir. 5 yılda 10 marka çıkartmaya en yakın şehir Konya’dır desem hiç şaşırmayın.

Ama bunun için önce reklamın üstündeki nazarı almak lazım. J İnteraktif iletişim nazar mazar bırakmaz herhalde. Reçete belli yani!