Her şeyin Hayırlısı Eylemsizliği

Ramazan ayını bu başlıkla tanımlamak mümkün. Herşeyin hayırlısı dendiği ama hiçbir şeyin yapılmadığı bir ay.

Açken alışverişe gitmeyin diyor tüm kitaplar, araştırmalar. Çünkü aç insan herşeyi alır diyor. Özellikle gıda markalarına güzel bir ders özeti.

Bizim Konya firmalarımız ne yapıyor ya? Dikkat edin marka demiyorum, firma diyorum. Çünkü firma başka marka çok başka.

Evet ne yapıyorlar.

Aman neme lazım. Ramazandan sonra bakarızı yapıyorlar.

Nereye bakacaksa.

Bakma eylemi yılın başında yapılır ve ona göre uygulamalara geçilir. Hani buna strateji deniyor, planlama deniyor.

Ama bizde yok.

Olsa inanın güzel noktalara gelecek çok sektörümüz var.

Ama sektörlerimiz ve insanlarımız üzerinde ölü toprağı var.

O toprağı kim nasıl silkeler bilemiyorum. Görev Ticaret ve Sanayi Odalarına, iş adamı derneklerine düşüyor ama onların da başka kaygıları bu esas fotoğrafa dokunmayı geciktiriyor.

Ramazanın son günlerine gelirken yine reklam orucu tutulan bir ayı daha sonlandırıyoruz diyebilirim.

Sessizlik, suskunluk, ötelemecilikle geçirdik koskoca bir ayı.

Azalan niyet yasası gerçeğini kavramamız gerekiyor.

Ama şehrin damarları buna müsait değil.

İletişim yapabilme motivasyonu ancak akut durumlarda ortaya çıkıyor. Planlama yok. Önceden düşünme yok. Reaktif.

Bu sebeple ramazanda reklam mesajlarına bakın özellikle açıkhavada belediyenin garip mesajlarından başka mesajlar yok.

Belediyenin keşmekeş mesajları “kim anladı acaba” araştırmasını yapsalar beni anlayacaklar ama anlama gayreti lazım.

Slogan ve isim yarışmalarını niye yapar anlamışta değilim. Bilim merkezine ad arıyor, su ile ilgili slogan arıyor belediyemiz. Tramvayla ilgili renk aradı. Buldu sanırım. Ama bekliyoruz tramvaylarımızı.

Şimdi yeni arayışlar. Yazık.

İletişim bu kadar basit değil, olmamalı. Bunları asınca iletişim kurulduğu zannedilmemeli. İsraf! Sadece israf!

İletişimi bilmek için pazarlamayı bilmek, halkla ilişkileri bilmek, medyayı bilmek, tasarımı bilmek, grafiği bilmek, renklerin dilini bilmek, empatiyi bilmek lazım. Yani bilgiyi bilmek lazım. Bazıları için bilmediğini bilmek lazım belki de. Hadi öğrenile!