İletişimin Ruhu Var

iletisim

Ruhu fark edenler için ifade eden bir cümle aslında. Ruh vücuda can verir, kimlik verir, farklılaştırır.

İletişim de aynen öyledir.

Kişiden kişiye, firmadan firmaya, markadan markaya değişmesi ondandır.

İçinde ruh var.

Aynı segmentte markalar, her şeyiyle aynı şey için mücadele ederlerken ruhları farklıdır. Alıcısı onları aynı görmez. Farklıdır der.

Ruhu anlamayan yönetici ise, hadi canım sendecilikle inkar eder, burun kıvırır, arkadan atar.

 

Ruhu anlamayan o kadar cüretkardır ki, her yerde boş boş konuşur. Boş teneke çok ses çıkarır da o yüzden belki de.

Duyan da doğru zanneder.

Cevap versen arandaki fark anlaşılmaz diye cevap vermek de istemezsin belki.

Bu öğrenmeye ve yeniliğe kapalı tavır ve anlayış ruh keşfini de imkansızlaştırır.

Ruhu anlamak istemeyenler yüzünden ilişkiler helak olup gidiyor.

Hem yakın ilişkiler hem uzak ilişkilerin temeli bu anlayışın varlığını keşfetmektir.

Yakın ilişkilerde yaşanan olumsuzlukları bir anlasak uzak ilişkilerdeki olumsuzlukları da yaşamayız.

Bunu niye bilemiyoruz?

Eğitimli cahillik kavramından dolayı. Eğitimli insanlarımız bunu anlamazsa topluma nasıl nüfuz edecek bu anlayış. Haliyle edemeyecek. Edemiyor da…