Konya Marka Falan Değil

PAYLAŞ

Ne oldu moraliniz mi bozuldu!

Konya’daki yöneticiyim diyen herkese söylüyorum. Sizin yüzünüzden marka değiliz.

Hiç hoşa gidecek bir cümle söylemedim değil mi!

Biz şöyle iyiyiz, şöyle yaparken şöyle bile yaptık diye laf cambazlıklarına hiç girmeyin.

Yaşanabilir şehirler sıralamasında Konya olarak ne durumda olduğumuzu söyleyin. Siz nereden aldınız nereye yükselttiniz onu söyleyin. Hem dünyada hem de Türkiye’de nereye getirdiniz onu söyleyin.

Sorumluluk aldığınız koltuklar bu tür karnelerde yukarılarda çıkmamızı sizin sağlayacağınızı söylüyor. Değil mi? Ama bu sıralamalarda bizi hiç yukarılara taşıyamadınız.

Çalışmış olabilirsiniz ama başarısızsınız desek kırılır mısınız?

Topa sahip olmuşsunuz ama skor tabelasında yenilmişiz. Sizin durumunuzda aynen budur. Sizi o direktörlükte tutarlar mı? Tutmazlar.

Teknik direktörlerin kaderi sizin de kaderiniz olmalı. O gittiyse siz de gitmelisiniz. Başarısızsanız gidin lütfen.

Koltuğa yapışıp kaldıkça işgal ediyorsunuz. Yenilerine yol açın. Kibirden uzaklaşıp gelecek nesillerin başarısı için pozitif yaklaşım sergileyin. Yaşanabilir şehirler sıralamasında ilk 3’e sokamadığınız için gidin.

Hiç savunmaya kalkmayın. Susun Allah aşkına. Çok yorucu oluyorsunuz.

Bir arpa boyu yol gidilemiyor böyle. Lafa boğup mazeretler sıralıyorsunuz. Size mazeret sıralaması notu verseler kesin birinci olursunuz.

İçeride de dışarıda da yapılan tüm yaşanabilir şehir sıralamalarda Konya hep sonlarda ya da ortalarda gömülüp kalmış.

Konya, TÜİK yaşam endeksi sıralamasında 18.’ymiş. Bu skor iyi mi şimdi! Farklı kategorilerde daha da kötü durumda. Bu sıralamalarda iyi olmadan nasıl marka şehir olduğumuzu iddia edebilirsiniz ki. Etrafınızda markayız laflarına ses çıkarmayan şakşakcılar bir gösterge değildir. Onlar sizi bireysel olarak mutlu edebilir. Ancak resmin bütününde hiçbir kıymeti yok. Turistler bu şakşakcıların sesine gelmeyecek çünkü.

Standart, ortak kabul görmüş kriterlerde yukarılarda olmak lazım.

Konya’yı hala marka yapamamış her yönetici başarısız olduğunu itiraf etmeli. Ve hedeflerini yaşanabilir kentler sıralamasında ilk 3’e sokamadığı için ilk fırsatta orayı terk etmesi gerektiğini öğrenmelidir. Koltukları işgal etmeyi bırakmalıdır. Şehirler bu zihniyet dönüşümünü yaşamalıdır.

Yollar köprüler yapınca, çöpler toplandığında, park bahçeler yapılınca marka olunmadığını öğrendik artık. Maymun gözünü açtı.

Dışarıdan insanlar Konya’ya her ne koşulda olursa olsun gelir hale geliyorsa markayız diyebilirsiniz. Bunu ne Mevlana diyerek yapabildiniz, ne etliekmek diyerek yapabildiniz, ne Çatalhöyük diyerek yapabildiniz, ne Selçuklu başkenti diyerek yapabildiniz yani yapamadınız. Stadyum en iyi ve vizyoner yatırım. O umut vaad eden en önemli atılımdı. Ama hala onu da marka paketine sokamadınız. Bireysel çırpınışlarda.

Nasıl marka şehir yaparsınız söyleyim mi? Kendi düşüncenizle bu işi yapamazsınız. Kendi personelinizle de yapamazsınız. Profesyonel destek almalısınız. Halkın görüşlerini bu profesyonel süzgeçten geçirerek marka olabilirsiniz. Mevcut kafayla bu iş olmaz. Bu net.

Mesela, halk diyor ki etliekmek festivali yapın. Bir hafta süren bir festival olsun. Yarışmalar, konferanslar, ulusal ve uluslar arası gurme katılımlı festival olsun. Konya’nın marka değeri ne olur? Niye hiç düşünmediniz şimdiye kadar?

Yine Konya’nın niye bir sanat sokağı yok mesela. Hatta üniversitelerinde bile sanat sokağı yok. Sanat olmadan bir şehri markalaştıramazsınız beyler. Siz sormazsınız ama ben yine de bunları söylemiş olayım. Akılları başa alıp daha çok ama profesyonelce çalışmanız lazım.

***

Vee….yıllar sonra Memleket ailesine tekrar geri dönüş yaptım. Bu sayfalarda marka ve reklam yazılarını okuyabileceksiniz artık. Eleştiri işin uzmanından yapılınca fayda sağlayıcıdır, sektörü geliştiricidir. Böyle bakılınca her sektör eleştirel iletişimle gelişir. Konuşulmazsa gelişmez. Büyüyemez. Şehrimiz açısından ülkemiz açısından daha çok işin uzmanına teslim olma zamanını yaşıyoruz.

Sizin de gözünüze takılan eleştirel bir dokunuşa ihtiyacı olan her reklam ve marka örneğini bana ulaştırabilirsiniz. Hep birlikte reklamcılığımızı geliştirmiş olalım. Salıları görüşmek dileğiyle…