Kristalize Olmak

İşi kısaltarak ve hiç bilmeyenin de anlayacağı şekilde anlatabilmek. İşte işin ehli böyle tanımlanıyor.

Lafı boğarak öldürerek, ağdalı lafları anlaşılmaz hale getirerek, yabancı kelimelerle süsleyerek çok biliyormuş havası katarak, karşısındaki kişinin lafa girmesine dahi müsaade etmeden laftan lafa atlayarak….

İşi bildiklerini zannettiğimiz kişilerin yaptıkları iletişim yumağı. Böyle yaparak başarıya ulaştıklarını zannederler.

Maalesef ki bizim toplumdaki insanlarımızda soru sormaktan korktukları için soru sorulmadığı için iyi yaptıklarını zanneden işin uzmanlarını fazlalaştırırız. Soru soran beş dakika soru sormayan ömür boyu salak olur diye boşuna Çinliler söylememiş. Soru sormak iletişim kurmak demektir. Karşınızdaki kişinin tek taraflı konuşması iletişim demek değildir. Onun yaptığı iletiyi göndermektir. İletişim olabilmesi için sizin o kişiye soru sormanız lazımdır.

İşte aslında kristalize eylemi çoklu iletişim süreciyle ortaya çıkar. Kristalize eylemine niye mi geldim? Nasıl mı geldim? Kristal Elma reklam yarışmaların bilmeyen yoktur. Reklamcı olsun ya da olmasın reklam dünyasının büyük ödülü Kristal Elma reklam yarışması ile verilir. Kamuoyu bilinirliği yüksektir BölgeselJüri Kristal Elma’nın. İşte o büyük elma ödüllerinin bölgesel kategorisinin ödül alacak işlerini tespit jürisinde ben de görev aldım. Türkiye’nin her tarafından gelen jüri üyeleriyle birlikte reklam işlerine baktık.

İnceledik. Puanladık ve değerlendirip listeledik. Ödül alan işler Kristal Elma ödül törenlerinde açıklanacak. Ödül alanlara şimdiden tebrik gönderiyorum.

Şehirlerin, reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve reklam insanlarının rekabeti açısından bu ödüller çok gerekli. Bunu sürdürülebilir yapan her sektör gelişme gösterir hızlıca. Konya bu konuda gelişme gösteriyor mu?
Sizce? Bence göstermiyor! Bu kadar sert söylememdeki kasıt şu. Konya’nın sahip olduğu potansiyel çok ille mukayese bile edilemez. Buna karşın Konya reklamcılık konusunda reklam ödülleri konusunda reklam iletişimi konusunda beklentilerin çok çok altında. Daha fazlasını daha iyisini yapabilecek potansiyel varsa ve siz kullanamazsanız doğa boşluğu kabul etmez başka birileri başka iller doldurur. Kristal işleri değerlendirirken gelecek adına umut var olduğumu söylemeliyim. Bu kristalize düşünce iklimi geliştikçe herkes gelişir. Reklamcısı gelişen şehirlerin ihracatı gelişir. İhracatı gelişen şehirlerin istihdamı gelişir. İstihdamı gelişen şehirlerin refah düzeyi gelişir. Özgüven pahalıdır. Özgüveni geliştirmek için sürekli rekabetçi olmak ve rekabetçi göstergeler olan yarışmalara girmekle olur. Özgüven durarak gelişmez. Ne kadar çok uyarıcıya maruz kalırsanız ki bu uyarıcılar işinin erbapları olacak. Bu erbapları dinleyerek izleyerek rekabetçi olursunuz.

Rekabetçi olmak daha dinç olmayı da sağlar. İletişim bu saydığım domino taşlarının en başını çeker. İletişime dokununca tüm taşlar birbirine dokunmaya başlar ve seyir zevki muhteşem işler çıkar da çıkar. Kristal Elma Konya için kristalize olmayı sağlayacak iletişim hareketini her zaman söylediğim gibi şehrin kanaat önderleri sağlamalı. İşin başında olmak bu tür sorumlulukları yerine getirmeyi zorunlu kılar.

İşte o zaman makam mevki gittikten sonra hakkınızda olumlu dedikodular büyür hatta katlanır. Hakkınızda olumlu WOM’lar oluşturup yayabilmek için kristalize olma fikrine yoğunlaşmanız lazım.

Haydi!
Kristal ol da gel.