Mevlana Özel mi? Kamu mu?


Mevlana bizim değerimiz. Ama kesinlikle özel kullanıma açılmayacak nitelikte ve önemde bir değerimiz. Yani özel müteşebbislerin Mevlana ismini kullanması kesinlikle yanlış. Şimdiye kadar buna özen gösterilmedi ve hunharca kullanıldı. Mevlana oteli, Mevlana böreği…

Mevlana milli bir değerimizse sadece ve sadece kamusal ortak değerlerimize Mevlana ismi verilebilmeli. O ortak değerlerde Mevlana değerine zarar vermeyecek nitelikte ve çağrışımda olmalı tabii.

Milli maç yoğunluğunda şunu düşündünüz mü
hiç? Konya’mızın müthiş stadyumunun ismi Mevlana olur muydu? Olsaydı iyi ve faydalı olur muydu?

Yoksa Mevlana böreği gibi kötü mü olurdu?

O müthiş stadımızın ismini maç anonslarında, duyurularında Arena olarak defalarca duyunca daha bi bu fikre sarıldım. Arena ismi irite geldi.

Arena mı? Ne arenası? Neyin arenası? 66981Özenti akıntısına kapılıp arena ismini her şeye koyar olduk. Düşünmeden stadımıza da koyduk. Koyanlara bir sorun neye göre koydunuz? Neyi çağrıştırıyor bu arena? Boğalar yarışsın, kan gövdeye varsın. İşte bu alan bizim stadımızın ismi. Oldu mu? Memnun muyuz? Bizi ifade ediyor mu? İstediğimiz çağrışım mı arena?

Değil! Değil Değil!

Dışarıdan yabancı insanlar bizim stadımızı anonslarında şu şekilde kullansalardı “Konya Mevlana Stadında gerçekleşen Türkiye- Hollanda karşılaşması…..”  Nasıl olurdu? Bence daha nefis olurdu. Konya için Mevlana için değer artırıcı olurdu.

 

Ama nasıl oldu. Konya Torku Arena…

Torku için iyi olması hafifletici sebep bile olamaz. Konya için iyi olan Torku için de iyidir. Konya için kötü olan Torku’ya da iyi gelmez.

Kamusal değerlerimizin tertemiz olmasını sağlayacak ve Mevlana isminin katma değerini artıracak nokta atışlarını yaparsak Konya’mız ve Mevlana’mız birbiriyle entegre yükselir. Paslaşarak etki alanlarını artırırlar.

Mevlana ismini börekten kaldırınca iş bitmedi aslında. Daha yaratıcı ve değer artırıcı pazarlama iletişimi çabalarına ihtiyaç var. Konya marka oldu diyerek şehir markalaşması yapılamadığını ne zaman anlayacağız!

Konya Mevlana Stadı, Konya Mevlana Havaalanı olabilir mi?

Olur mu sizce?

 

Milli maçla birlikte Konya şehir markalaşmasında ister istemez bir üst lige çıktı. İstese de şehir iletişimlerini kötü yapamaz artık. Yapsa yargılayan gözler çoğaldı artık. Türkiye milli maçla birlikte Konya’ya daha farklı pencereden bakar olacak.

Mevlana şehri Konya, Milli Maç şehrini de değerine ekledi. O yüzden şehir pazarlamasının stratejik eylem planını yeniden ele almak lazım. Bir ara Konya denince aklınıza hangi hayvan geliyor gibi soruların yer aldığı saçma sapan araştırmalarla şehir pazarlamasını oyalama devrine geri götürenler artık yeni stratejik plana el sürmesinler.

Mevlana ismi nerelerde şöyle bir bakalım. Mevlana Kalkınma Ajansı otursa, Mevlana şekerini ikram ederek, Mevlana enstitüsüne giderek, Mevlana Değişim Programına katılarak, Mevlana otelinde, Mevlana Üniversitesinde okuyarak…

Ortaya karışık bir Mevlana durumu var yani. Özentisiz bir Mevlana kullanımı söz konusu.

Mevlana’yı korumayı beceremezsek, ucuzlatırsak Konya’nın marka olması mümkün değil onu da söyleyim. Konya henüz marka da değil, markadır diyen de boşa konuşmasın. Sussun ve marka okusun. Ben markayım diyerek marka olunmuyor.

Marka kavramı öyle ucuzlatılmış şekilde kullanılıyor ki, firma yeni kurulmuş, reklamında kendisine marka kuruluş diyor. Marka öyle doğarken olunmuyor ki.

Marka olmak için zihinlerde olumlu yer edinmek gerekiyor. Zihin sayısı da oldukça çok olacak. Sen ben bizim oğlanla markayız diyemezsiniz. Nokta.