Reklamsız Marka Olmak Mümkün Değildir

Girişimci İş Adamları Vakfı (GİV) Konya Şubesi tarafından düzenlenen Tecrübe Paylaşımları programına konuk olan Prof. Dr Hüseyin Altunbaş, ”Girişimci İşadamları Vakfının girişimciliği geliştirmek için başlattığı çabayı tebrik ediyorum ve önemsiyorum. Çünkü girişimci olmadaki en önemli eksikliğimiz reklamı bilmeyen girişimcilerimizden başarılı hikayeler çıkartamıyoruz ” dedi.

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Girişimci İşadamları Vakfı Konya Şube Başkanı Fatih Ceylan, “ Girişimci İşadamları Vakfı 1996 yılında İstanbul’da kurulmuş köklüm ve güçlü bir vakıftır. Girişimci İşadamları Vakfı Konya Şubesi 2016 yılının Mayıs ayında Konya’da kurulmuş ve çalışmalarını yoğun bir şekilde devam ettirmektedir.

Girişimci İşadamları Vakfı olarak Teknokent ile ortak hareket ettiğimiz işte girişim adını verdiğimiz iştegirişim.com. tr adresi üzerinden Türkiye’nin her yerinden girişimcilerin başvurabileceği ve başvurduktan sonra ellerindeki ürünlerin ve kendilerin bilgilerin koruma altına alındığı ve bütün başvurularının juri tarafından belli aralıklarla değerlendirildiği dört ana bölümden büyük salonlarda ve otellerde lansmana çıkılan basına ve kamuoyuna duyurulan projelerin en son hali ile yatırımcılar ile buluşturulması sağladığımız anda görevimiz nihayet olacak.  İşte girişim projesine başvuran girişimcilerin ticarete atılmaları yolunda ticaret ile ilgili yapacakları bir ticarethane nasıl kurulur, ekonomik işleri nasıl yürütülür, bu ellerindeki ürün nasıl üretilir gibi Teknokent ile yapacağımız bu çalışmalar ile neticelendireceğimiz ve niyabetinde de  yatırımcı ile buluşturacağımız bir proje” dedi.

Daha sonra konuşan Prof Dr. Hüseyin Altunbaş, Girişimcilik konusunda cesur bir millet olarak, sürdürülebilir olamadığımız için firmalarımız uzun yaşayamıyor ya da markalaşma sürecine geçemiyor. Reklamcı ile çalışmak zorunluluktur.  Özellikle dünyadaki ünlü reklamcılardan David Ogilvy’nin reklam kurallarını uygularsak reklamda başarılı olmaya başlarız. İşte birkaç önemli kurallar. Püf noktaları olarak da değerlendirebiliriz. Reklamlarda başlık mutlaka gereklidir. Başlıksız reklam başsız insan gibidir. Başlık yüzde 80 etkiyi artıran bir güce sahiptir. Yerelde maalesef başlıksız reklamlarla firmalarımızın paraları çöpe gidiyor.

Hedef kitlesiz reklam reklamı etkisiz kılar. Anneleri hedefliyorsanız başlıkta anne kelimesini mutlaka kullanın. Başlıkta marka ismini mutlaka kullanın. Satılık olan şey fabrika değilse reklamda fabrikanızı göstermeyin. Açıkhava reklamlarında başlık kısa ve görsel çarpıcı olmalıdır. Sürücülerin bir afişte 6 sözcükten fazlasını okuyacak zamanı yoktur. Afiş tasarımında 3’ten fazla öğe kullanılmamalı ve beyaz zemin üzerinde güçlü doğal renkler kullanılmalıdır. Bu sebeple dünyada marka gazeteciliği kavramı ortaya çıkıyor. Gelenekse yöntemlerle hedef kitlesiyle buluşamayan markalar için geliştirilen bir kavram. Markalar bünyelerinde gazeteciler barındırarak markaları ile ilgili içerik üretilmesi sürekli kılmaya başladılar. Bu sayede markalar hedef müşterileriyle sadakat ilişkisini geliştirebilir hale geldiler. Bizler bu gelişmeleri takip edip kendimize adapte etmeliyiz. Konya’nın potansiteli marka çıkarmaya çok müsait. Buna odaklanılırsa çok marka çıkartabileceğimizi düşünüyorum. Çoğu ile kıyasla reklam açısından da öndeyiz Konya olarak. Ancak daha da ileri giderek markaları ortaya çıkartır hale gelmemiz mümkün diye konuştu. Ferit Hepokur-Memleket

giv-huseyin-altunbas-(3)-001.jpg