Sende Star Işığı Var mı?

Adam olacak çocuk şeyinden belli olur hatta!
O ışık yoksa her şey nafile…
O ışığı doğru kişiye doğru yerde ve doğru zamanda gösterebilmek çok önemli. O ışıktan anlayanlar o ışığı görmeli.

Şimdi firmalarımızda marka ışığı var mı diye değiştirmek lazım bu cümleyi. Şöyle etrafınızdaki hangi firmalarda bu marka ışığı var sizce?

..
.

Kaç tane saydınız?
Kaç kategoride sayabildiniz?
Hedefimiz bizim bu sayıyı ve bu kategorileri artırmak olmalı. Kent olarak buna odaklanmalıyız.
Bunun yerine neler yapıyoruz ya! Negatif koşullandırmayla bundan bir halt olmaz deyip onu oraya sabitleyiveriyoruz.

Bu sabitlenen fikri değiştirmek nasıl da zordur. Değil mi? İşte bu yüzde ilişkiler ilerlemiyor. İlerlemeyen ilişkili o kişiler şirketlerinde de aynı ilerlemeyen ilişkileri yürütüyorlar.

Ondan sonra da ışık vermez oluyorlar. İşte burada ilişkiler ışık veren en büyük güçtür. İlişki yönetimi. Relationship management.

Bizdeki ilişki yönetimi dün dündür bugün bugündür. Yani doldur boşalt şeklindedir. İşi düşmeden ilişki kurmayan zihniyet marka ışığı da vermez. Marka değildir onun amacı satıştır. Satıyım da bir an önce ne olursa olsundur tek düşüncesi.

Geçtiğimiz hafta Konya önemli bir etkinliği yaşadı. Marketing Türkiye’nin Akademetre Araştırma şirketiyle ve kanaat önderlerinin fikirleriyle oluşturduğu marka ödülleri de işte tam da burada marka ışığına işaret ediyor.

Konya’mızın marka çıkartma gücünü ateşleyen bir etkinlik olarak fırsat olarak görülüp ışıklarının gücünü yükseltmemiz lazım.

Bu markaların daha da fazlasını çıkartacak şehirdir Konya. Sanayi bölgeleriyle inanılmaz potansiyele sahip bu şehrin marka katına çıkması için bu rezervlerin çıkartılması lazım. Torku Marketing Türkiye bu marka çıkarma işinin aslında başlangıcını yaptı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Sayın Günseli Özen Ocakoğlu’na ve çalışkan ekibine çok teşekkür etmemiz lazım.

Konya’nın marka rezervlerini çıkartmak için daha fazla çalışmamız lazım. Bu açıdan değerlendirince Konya’yı Marka Madeni olarak değerlendirmek mümkün diye düşünüyorum. Bu madeni çıkartmak için birliktelik şart.

Birliktelik iletişimin gücü adına yapılacak. Daha çok iletişim daha çok iletişim… Bunun için herkesin kompleksiz davranması lazım. Konya’nın siyaset ve ekonomi gücü devreye sokulmalıdır. Senin adamın benim adamımcılıktan çıkartılarak marka ışıklarını açma ve yükseltmeyi becerme zamanıdır artık.

Bu markalarımızı şimdi başka sorumluluklar bekliyor. Daha fazla doğru işlerle bunu devam ettirebilmeliler. Daha farklı toplantılara katılacaklar. Daha farklı yerlerden çağrılacaklar. Büyüyecekler daha da büyüyecekler. Bu daha fazla çalışmak demek.

Diğer firmalarımız için de bu yarış aynen devam edecek. Ama kesinlikle doğru iletişim strateji ve hamleleriyle.

AKILLI ŞEHİRLER TOPLANTISI AMA AKILSIZ REKLAMLAR
Başlık ve etkinlik süper. Çok doğru etkinlikler bunlar. İstişare kültürünü geliştirmesi açısından doğru yaklaşımlar. Ancak benim takıldığım ve anlamadığım bir boyutunu sizlerin dikkatine sunacağım. Bu etkinliğin gazetelerde, açıkhava da yani her tarafta reklamlarını gördünüz ben de gördüm. Bu reklamlara bakınca bu etkinliğe gitmeniz mümkün değil. Kesinlikle mümkün değil.

Nasıl yani diyeceksiniz?
Davetli değilsiniz o yüzden mi diyeceksiniz!
Yok reklam davettir zaten. Gitmenizi istedikleri için reklam yapmışlardır diyeceğim.
Ancaaakkk

Akıllı şehirler diye toplantı yapıyorsunuz ama bu toplantının nerede yapıldığını yazmayacak kadar akılsız iş yapıyorsunuz. İşte tam da burada akıllı şehir için daha çok yol almamız gerektiğini anlıyoruz. Akıllı telefon sahibi herkesin akıllı olmadığı gibi.